fredag 2. desember 2016

Løpende felt er GØY!

I dag har vi hatt en etterlengtet økt med fokus på handling etter stigen :)
Til at vi ikke har hatt så mye fokus på det i det siste, men mer generell grunntrening hvor vi bygger forståelse, samarbeid og selvtillit, så syntes jeg ho presterte bra!
Har prøvd å trene litt om, ved bruk av manners minder, men syntes ikke drivet til den er godt nok. Vi skal jobbe med det, men jeg ser ho elsker å løpe og metoden vi har grunntrent sitter godt i den lille kroppen :p
Ho har noen fantastiske sprang over stigen, og gjør sitt beste med å treffe. Ho treffer dypt og perfekt så klart med exiter rett frem i den elskede tunnelen, men konsentrer seg godt ellers også.
Vi har hatt mye fokus på å komme til hånd når jeg setter den frem, og det er jeg så glad for at jeg la mye tid ned i den dag i dag. Et lite men så viktig verktøy å ha med raske hunder ;)

Zuki er ellers en frøken med mye meninger, men akkurat "kom til hånd" lysner ho på hver gang <3

Fikk ikke med oss hele økten, da kameraet syntes det var over gjennomsnittlig kjølig og derfor ble batteriet flatt rimelig hurtig ;) Vi gjorde litt på begge sider, men som filmen viser tok vi tak i diverse handling etter. En god blanding ble det, og jeg turte nå å ta noen blindkryss og frontkryss. Har hittil ikke gjort stort av det, for å bygge selvtillit, men det syntes jeg ho takler fint nå.

Det blir noen høye treff, men det er INGEN miss!! Uansett om jeg tar kontakt med ho litt tidlig ved et par frontkryss så treffer ho. Veldig stolt av turbotrollet <3

Vi har gått litt tilbake, og skal jobbe med teppe på feltet igjen så får vi se om ho fokuserer litt dypere. I dag lå teppet på ca 2.kloss på feltet, så noen treff kan se høyere ut enn de faktisk er med tanke på kameravinkelen. Det viktigste for meg var at ho traff teppet hver gang, og det gjorde ho :)
Vi hadde det gøy, og jeg lot en video bli lang bare for å vise hvor mye vi faktisk leker og koser oss under en sik økt :) Det er viktig å holde dette gøy!

Ellers så startet vi med en liten oppfriskning av serpentin, threadle og push :D Flinke hunden, null problem!

Blir en spennende og fin vinter før 2017 sesongen starter i januar <3





1 kommentar:

  1. Løpende felt (RC) er gøy NÅR MAN FÅR DET TIL!

    Manner Minder, eller Treat and Train, som det nu-mere heter, viste seg, som du skrev, å være litt tempo-senkende. Men, jeg har plenty med andre problemer i så måte. ;-)

    Tror det var lurt med online kurs fra deg, og jeg er en av de som er interessert.

    På et online kurs er vel ikke nødvendigvis tidspress i forhold til hva man rekker å gjøre av "hjemmelekser", eller hur?

    SvarSlett