torsdag 8. desember 2016

Løp deg ihjel trening

Tjohei, for en trening det ble i dag... :p Er slike treninger som virkelig får meg til å føle skyld for at man ikke er en god sprinter med perfekt utholdenhet.
Dette var en bane jeg har tegnet etter inspirasjon fra en finsk trenings video, så noe avvik fra originalen med tanke på plass osv ble det, men uansett en spennende bane å gå :)
Dette var en bane hvor utfordringene var i slalom innganger og utganger, ha god send og stikk, timing ved blindkryss osv.

Da Zuki enda er så fersk, så ble det lap-turn fra slalom som fungerte best for oss denne gangen, men vi skal trene mer på situasjoner hvor ho må fullføre hele selv om jeg står igjen på pinne 9-10. Det var veldig vanskelig for ho denne gange å holde seg, da støtten (les;meg) forsvant og tunnelen ropte på ho. Men vi fikset det tilslutt, men siden jeg må unødvendig langt opp for å støtte så hadde jeg ingen sjanse i havet til å rekke ned dit jeg skulle sånn helt på andre siden av banen... ;) Men kjekt å trene på.
Det er gøy å se ho ser linjer selv mye bedre, og jeg føler meg tryggere på å stikke til neste hinder  selv om det er et blindkryss imellom :) Det var ikke så lett å se på filmen, men hinderet mellom tunnelen i hjørnet og den under stigen var litt skjevt, så for bare et par måneder siden kunne frøkna funnet på å unnvike dette hinderet for å komme til meg enda raskere. Så yey for forbedring <3

Annet vi pludret mye med, var strekken etter stigen nedover siste del. Linjene lå ikke optimalt ettersom veggen var i veien, men vi prøvde å løse den best mulig etter forholdene. Jeg opplevde at Zuki kan hente opp vinger bedre enn jeg trodde, og de gangene jeg fulgte ho høyt opp etter stigen slet jeg rimelig godt for å rekke frem på neste strekke. Noe må faktisk gå litt selvstendig, slik at jeg kan forflytte meg til neste oppgave. Dessverre kommer jeg litt i veien et par steder, og hinderet før stigen måtte jobbes bedre med enn jeg trodde. Hadde dette vært en konkurranse hadde jeg tapt mye tid før stigen bare på det. Men noe annet for RC nerds, sjekk justeringene for å treffe!! Bare de i seg selv var gullverdt <3

Det er tydelig at vi er dårlige å trene på hele baner, da både jeg og Zuki må konsentrere oss for å holde ut. Haha! Det ligger mest på meg, da frøkna følger meg veldig fint om dagen. Så dersom vi får jobbet mer med commitment til hindrene, og selvstendighet visse plasser så blir dette knall. Jeg har litt vondt for å stole 110% på ho, slik at vi får noen steder litt dårlig flyt. Men det er et forbedringspotensiale, og jeg vet vi kan yte maks snart.

Så er det så rart hvordan det ser mye tregere ut på film enn hva det føles i virkeligheten når man løper..... :p Rart det der..

Snurr film!:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar